Hoeveel landen heeft de wereld?

Hoeveel landen heeft precies de wereld?
De mensen zeggen rond de 200....
Maar prècies!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.4K

Het beste antwoord

Klopt 194.
Maar als je het even zelf wilt bekijken heb ik hier de bron voor je.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Er zijn 194 landen in 2012.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helaas moet ik een tegenstrijdig antwoord geven dan de rest. Want ik kom uit op 233. In de link vind je een rijtje gesorteerd op de grote van het land.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ronron1212
12 jaar geleden
de link is van 2004 bovenstaande van 2012
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja maar daar zitten ook landen als Saint-Barthélemy bij, en dat is net als nederland de nederlandse-antillen heeft, dus dat is eigenlijk geen onafhankelijke staat.
Dat is een hele goede vraag. Het antwoord is gewoon niet precies te geven, want wanneer is een land een land?

Denk bijvoorbeeld eens aan:

Taiwan,
dat is volgens sommige een land, en volgens andere een afvallige provincie van China. Die maakt geen onderdeel uit van de door andere genoemde 194

Het koninkrijk der Nederlanden,
Bestaat uit 4 landen Nederland, Aruba, Sint Maarten en Curaçao. Maar telt maar voor een lid binnen de VN.

En zo zijn er wel meer voorbeelden.

Met het aantal leden van de V (193) + Vaticaanstad heb je wel een aardige ondergrens, maar zoals net al aangegeven kan ik er zonder moeite zelf al tenminste 4 bij verzinnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of bijvoorbeeld China, dat volgens vele een land is, maar volgens anderen weer een afvallige provincie van Taiwan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lidstaten VN: 193
FIFA-leden met eigen 'FIFA-landcode': 208
Daar moet ik altijd om glimlachen.