wat gebruikt de gemiddelde mens in watts?

Volgens mij zijn wij namelijk best zuinig in energiegebruik.

Toegevoegd na 6 minuten:
Sorry onduidelijke vraagstelling: wat gebruik ik als persoon zelf door het verbranden van mijn eigen eten in watts.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
7.5K

Het beste antwoord

Het totale verbruik is gemiddeld 500 Watt.
Uiteindelijk worden alle geproduceerde energiesoorten omgezet in warmte.
Max 150-250 Watt aan bewegingsenergie zit daarbij,
De hersenen gebruiken 20 % van de totale energie dus ongeveer 100 Watt.
Eigenlijk werkt een mens dus super efficient.
Denk je maar eens in wat een robot met geavanceerde functies gebruikt.
Alleen al het computervermogen zou vele KW. verbruiken.
En dan heb je nog maar elementaire functies......
Wel wordt het lekker warm thuis met veel mensen.
Met 10 man spaar je dus 5KW aan verwarming uit.
Ook hoef je over deze energie geen CO2 heffing te betalen, althans, nog niet...........
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Het gemiddelde energieverbruik van een huishouden in Nederland bedraagt voor gas ongeveer 1800 m³ en voor stroom circa 3500 kWh per jaar. Dat is 3,5 miljoen Watt-uur per gezin. Klinkt best veel, toch?

Toegevoegd na 26 minuten:
Aanvulling n.a.v. toevoeging.
Volgens onze US-zustersite http://wiki.answers.com/,
lees ik 12,000 kJ voor een gezonde man van 70kg.
Dat is zo een 480 Watt. Maar dat verschilt natuurlijk sterk tussen mensen die veel lichamelijke inspanning verrichten en zij die stilletjes achter hun computer zitten.
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat vraagt hij/zij niet. Gevraagd wordt hoeveel het menselijk lichaam verbruikt om eten te verbranden.
Ik heb geen idee.
Maar jij als AW bij uitstek zou dat toch moeten weten!
AWM
14 jaar geleden
Ah! Ok. Ik snapput nu n.a.v. de toevoeging. Ligt er natuurlijk aan of je bouwvakker bent of een zittend bestaan hebt.
Zal eens gaan rondneuzen...
Armstrong leverde 150 watt tijdens het wielrennen, dat is superveel... normaal kun je met 10 tot 20 watt volstaan... Dit is netto, dus verbruik van 2 maal zo veel zijn, pak hem beet 50 watt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Maal tien per dag, dus...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
150 watt leverde hij aan zijn fiets dan denk ik? Maar hij denkt en beweegt zijn armen enz. dus dat zal dan wel wat meer zijn lijkt me?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Nieqoh, ja klopt...
Als je je fiets aan een dynamo koppelt en op die manier het licht wilt laten branden wordt het donker in huis. Je wordt gauw moe.
Gedurende een hele avond 4 uur = 240 min.
levert de gemiddelde mens niet meer dan 150 watt, een kleine televisie en een lampje.