mijn bloeddruk is 156/61 dus is de onderdruk aan de lage kant, hoe komt het ?en wat kan je er aan doen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ritsuka
10 jaar geleden
Maar de bovendruk lijkt mij wat hoog, weet je zeker dat het goed gemeten is?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja hoor, 2x gemeten 1x links en 1x rechts dus goed gedaan lijkt me
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zelf gemeten met zo'n eigen aangeschaft apparaat? Dat is de manier om voor niks jezelf overstuur te helpen en de gezondheidszorg op kosten te jagen.
Reddie
10 jaar geleden
Je moet blij zijn met zo'n lage onderdruk.
Als je je goed voelt, niets aan doen.
Reddie
10 jaar geleden
Overigens is 2x meten wel heel weinig.
Bloeddrukken kunnen van moment tot moment behoorlijk varieren.
Ik heb het zelf 2 maanden lang elk uur (3x) gemeten, en het springt behoorlijk op en neer.
Ik kon geen verband zien met tijdstip, roken, koffie of activiteit.
Het enige significante is een fikse daling van boven- en onder-druk na het eten.

Het beste antwoord

Naar de huisarts, die kan je verder mee helpen. Het kan duizenden oorzaken hebben, o.a. vochtgebrek of uitdroging. Zie de link naar de lagebloeddruksite.