Wat is de meest milieuvriendelijke manier om duurzaam af te raken van eternit?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

Eternit bevat asbest en dat kan je niet verbranden of hergebruiken. De enige manier om er op verantwoorde manier vanaf te komen is het op de voorgeschreven manier verpakken en aanleveren bij de gemeente. Zij geven het dan af aan een tussenpersoon die het uiteindelijk laat storten in een speciaal daarvoor ingerichte ondergrondse bewaarplaats. Als ik mij niet vergis ligt die op de Maasvlakte. Wees overigens alert op de regels die gelden voor sloop van asbesthoudende panden (zie de link).