Hoe komt dat Toearegs blauwe ogen hebben?

Terwijl het toch een donker woestijn ras is

9 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
woestijnras ???
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hebben ze blauwe ogen dan? Of komt het maar heel enkel voor. (iets met 'ravenparadox' misschien?)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja freekflueel, op internet worden ze woestijnras genoemd.....
constant
9 jaar geleden
Niet alle Toearegs, komt vaker voor in westelijke deel van afrika.
Freek: even opletten..
Erna55
9 jaar geleden
@vrouwe70 en @constant:
De Toeareg zijn een Berbervolk van nomadische veetelers in de Sahara en Sahel.
Waar op internet gezegd wordt dat het een woestijnras is, daar heeft internet het fout. Ook hebben niet alle Toearegs blauwe ogen. De bijnaam van " de blauwe mannen" komt van de blauwe kleur kleding die ze vaak dragen.
De tagelmust is gemaakt van alasho, een stof geweven in de Nigeriaanse stad Kano, en geverfd met natuurlijke indigo, die blauw afgeeft op het gezicht. Vandaar de bijnaam 'blauwe mannen' die voor de Toeareg wordt gebruikt.

Het beste antwoord

Niet alle Toearegs hebben blauwe ogen. Maar de Toearegs die dat wel hebben zijn oorspronkelijk afkomstig uit Europa en hebben Kaukasisch bloed.
SimonV