Waar kan ik Engelse enquêtes in laten vullen ?

Ik ben voor mijn afstudeer onderzoek op zoek naar Engelse respondenten voor mijn enquête. Heeft iemand een idee waar ik dit kan doen ? Zelf beschik ik namelijk niet over een database met Engelse email adressen. Ik onderzoek de Engelse markt voor dag aanbiedingen en ben op zoek naar Engelse respondenten die deze vragen kunnen beantwoorden.

Ik hoor graag van jullie!

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Antwoorden (1)

Wat je kunt doen is een Britse opleiding benaderen in dezelfde (of ongeveer) studierichting als jij zelf doet. Dan leg je uit wat je bedoeling is en wie weet willen zij hun studenten wel vragen om als respondent te fungeren. Ik heb zelf ooit als student deelgenomen aan een project van studenten uit Italie die mensen in Nederland vragen wilden stellen over auto versus openbaar vervoer. het moet dus mogelijk zijn.
Om vanuit Nederland een voor het Britse volk representatieve steekproef aan respondenten van voldoende grootte te benaderen lijkt me best een klus... maar als je respondenten bijv. leerlingen van een opleiding mogen zijn, lijkt me het wel te doen. En misschien willen zij hun moeders, vaders en verdere familie ook wel vragen. En misschien kun je de respondenten ook iets leuks in het vooruitzicht stellen, dat werkt haast altijd.