In infiltrerende spion.

Een dubbelspion is een agent die aan beide kanten inlichtingenofficieren van informatie voorziet,
terwijl een mol een agent is die moedwillig in een vijandige inlichtingenorganisatie infiltreert.
Kim Philby was een mol, hijzelf zei hierover:

"Ik heb niemand verraden. Ik heb altijd dezelfde werkgever en dezelfde opvattingen gehad. Ik was gewoon een agent die de tegenpartij moest infiltreren. Dat die zo stom was dat niet te doorzien, dat is hun zaak."

Mol is behalve dier en spion ook nog:

De mol (meervoud: molen) is een van de zeven basiseenheden in het SI, het Internationaal Stelsel van Eenheden. Het is de eenheid voor hoeveelheid stof.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja. Een mol is een spion die zich in een organisatie heeft ingenesteld
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha, die PrutsEinstein;

Een mol kan inderdaad een spion zijn. Die naam wordt gegeven aan indringers, saboteurs en verraders die geïnfiltreerd zijn in organisaties, groepen, bedrijven of instituten om ze van binneuit te kunnen bekijken en eventueel te ondermijnen.

Toegevoegd na 2 uur:
'binneuit' => 'binnenuit'