Hoe snel is de snelste mens op aarde qua reactietijd?

Is dit wel eens gemeten? Zijn hier wedstrijden in? Heb zelf wel eens zo'n soort testje gedaan. Dan moest je op een knop drukken zodra er een lampje ging branden.
als ik het me goed herinner had ik een reactietijd van 0,18 seconden ofzo?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
7.1K

Antwoorden (1)

In de normale situatie moeten de ogen iets zien, de hersenen herkennen en een signaal uitsturen naar de spieren. Dit is een bepaalde, lichamelijk vastgelegde tijd.

Ik heb echter pasgeleden een programma gezien op National Geographic waarin experts in Kung Fu al een reactie gaven direct op het waarnemen ("zien") van een signaal. Hier was de verklaring dat de reactie zo vaak geoefend was dat de hersenen geen bewust signaal meer hoefden te geven naar de spieren, maar dat de reactie van de spieren een reflex geworden was.

Op de 100 meter hardlopen geldt een reactietijd van minder als 0,1 seconde als valse start.