spiritisme spirtualisme spiritueel spiritualiteit kan iemand mij het uitleggen wat het verschil is

kan iemand het verschil me uitleggen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

Spiritualiteit kan de betekenis hebben van gevoeligheid voor, of gehechtheid aan godsdienstige waarde of een geestelijke levenshouding.

Termen als spiritualiteit, geestelijk ingesteld zijn of een geestelijke levenshouding kunnen dan ook min of meer synoniem zijn.

Van iemand die overal handel in ziet, kan men zeggen dat hij commercieel ingesteld is.

Zo wordt iemand die grote waarde hecht aan spirituele of godsdienstige zaken geestelijk ingesteld genoemd.

Uit een enquete blijkt dat personen op hoog niveau, duidelijk onderscheid maken tussen religie en spiritualiteit.

Sommigen bezagen religie als intolerant en verdeeldheid brengend, terwijl spiritualiteit werd gezien als universeel en niet discriminerend.

Wat is spiritisme?

Het is het in contact treden met geesten, hetzij rechtstreeks of via een menselijk medium.

Spiritisme kan iemand onder de invloed brengen van kwaadwillige geesten, dit noemt men volgens de bijbel demonen.

Dit is een reden waarom God ervoor waarschuwt. ;-)