Wat zijn Alpha en Beta hersengolven?

Wat is het verschil en op welke gebieden besturen ze ons?

Ik wil graag wat meer weten over de werking van de hersenen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Er is Beta, Alpha, Theta, Delta
En je hebt ze allemaal tegelijkertijd in een zekere mate maar 1 is op een bepaald moment dominant.
Beta golven hebben de hoogste frequentie (14-100 Hz)
- de hoogste beta goven worden geassocieerd met onrustigheid, onzekerheid en een gebrek aan innerlijke rust.
Bij de lage beta golven heb je meer focus en ben je meer in staat om logisch te redeneren.
Alpha golven (8-13,9 Hz) worden geassocieerd met focus, supergoed kunnen leren en meditatie.
Theta golven (4-7,9 Hz) worden geassocieerd met de droomslaap, toegenomen creativiteit en heel diepe meditatie.
Delta golven (0,1-3,9 Hz) worden geassocieerd met droomloze slaap en veel functies van het zenuwstelsel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Nee die besturen ons niet, die bepalen onze zijn...

Elke staat van zijn heeft zijn eigen trilling in de hersenen...
Delta is 4 Hz, diepe slaap of bewusteloosheid... Ik noem ze niet op, dat doen anderen wel voor me...

Er is muziek, ik luister die dagelijks, die dit kan beïnvloeden en is zeer goed voor je gezondheid...
Ik luister muziek die mijn hersengolven omlaag brengt naar 7 Hz... En daar vaar ik wel bij...

Toegevoegd na 5 dagen:
Beta hersengolven worden geassocieerd met een verhoogde staat van alertheid en gefocuste concentratie... als je mind bezig is met mentale activiteiten, zijn de dominante hersengolven meestal Beta... de frequentie varieert van 13 tot 40 HZ...

Alpha golven zijn langzamer in frequentie...en komen vooral voor bij ontspannen mentaal bewustzijn en reflectie... alpha golven worden geregistreerd bij contemplatie, visualisaties en diepere niveaus van creativiteit... ze variëren van 8 tot 12 HZ...

er is 'muziek' die je kan helpen om een bepaalde tijd op een bepaald niveau te verblijven... als je daarin geïnteresseerd bent kijk dan eens hier...
http://www.immrama.org/brainwave/brainwave1.html
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die bepalen onze zijn ook niet. Daarmee impliceer je dat die hersengolven oorzakelijk zijn maar ze zijn juist het gevolg van een bepaalde hersenactiviteit.
Je kunt die hersenactiviteit inderdaad wel weer beinvloeden met verschillende frequenties. Maar dat zijn zelf niet de hersengolven. Die hersengolven komen úit de hersenen, ze zijn dus het resultaat van iets, en niet het gevolg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Elke staat van zijn heeft zijn eigen frequentie en door van buiten een frequentie aan te brengen roep je een staat van zijn op van binnen... Maar je zult wel weer wat vinden wat niet klopt, want het met XiniX eens zijn dat kan niet... Als je alles tot op de letter afweegt, vind je altijd wel iets... Maar je doet maar wat je niet laten kunt en ik kan het nog heel goed waarderen ook, jij kijkt wel zeer zorgvuldig en dat mag ook wel eens gezegd worden...