Waarom twijfelen ook al staan we ergens achter?

Dit vraag ik af naar mijn vorige vraag. Je voelt je aangetrokken tot iemand .. je vindt die gene leuk maar toch twijfel je of diegene je type is.
Waarom twijfelen we daarover want het voelt goed, dan is er toch geen rede om te twijfelen?

Of is dit normaal en doet iedereen dit?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik snap dat hele gedoe over "je type" niet. Ik dacht dat "je type" was waar je op viel. Als je op iemand valt, valt hij/zij toch automatisch in die categorie? Je ziet ik snap het niet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom komt opeens de naam Theebeker in mij op?

Het beste antwoord

Probeer degene waar je het over hebt eerst goed te leren kennen. Misschien gaan je twijfels weg als je open en eerlijk met elkaar kan communiceren. Gaat het je om het uiterlijk of innerlijk of het je type is? Persoonlijk vind ik beide belangrijk maar innerlijk net even iets belangrijker. Ga ook niet af op wat anderen van die persoon vinden en maak je eigen keuze. Het is jouw leven en als je serieus bent sta je achter je keuze en kan niks of niemand je er van weerhouden en zullen ze je keuze accepteren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Twijfelen is gevoel en gedachten. Dus het is heel normaal dat je over iets twijfelt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is inderdaad normaal. Twijfelen is een soort beschermingsmechanisme. Door te twijfelen geef je je niet geheel en roekeloos aan iets of iemand over. Een goede twijfel is gezond om jezelf tegen gevaren of desillusies (zoals bijvoorbeeld in de liefde) te beschermen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik sta achter mijn sollicitatiebrief die ik nu maak. Maar twijfel of hij correct is!
Motivatie voor stageplek is geen probleem, maar het verwoorden in de juiste context.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat je een keuze moet maken. Keuze betekend dat er twee opties zijn die allebei het overwegen waard zijn. Kies je het één betekend altijd dat het andere dat je niet kiest wordt uitgesloten, terwijl dat ook een potentiele goede keuze was. Dat is best eng, want misschien is het was het wel beter om het andere te kiezen. Maar goed, je weet het nooit zeker anders was er geen keuze.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat je nergens totaal achter kunt staan, als je dat werkelijk kon hoefde je toch nooit te twijfelen...

Ik twijfel nooit...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je twijfelt niet echt, je bent meer onzeker, omdat het om een beslissing gaat die -als het goed is- voor de rest van je leven is. En dan wil je toch niet over één nacht ijs gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat we altijd meerdere mogelijkheden hebben....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is in ieder geval normaal. Ik ben ook zo'n twijfelkont.
Je denkt dat je ergens achter staat, maar toch weet je het niet zeker. Misschien omdat het een belangrijke beslissing is als je er voor kiest om met die persoon een relatie aan te gaan? Of omdat niks altijd 100% perfect is en er altijd minpuntjes aan zitten?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In zo'n geval impulsief handelen komt uit ons gevoel. Twijfelen komt door ons verstand.
Door deze samen te brengen kom je tot een beslissing. Tenminste, daar ga ik van uit. En natuurlijk kun je de toekomst hiervan nog niet overzien. Heel normaal allemaal, maar ga wel op weg!

Gaande die weg zal het je duidelijk worden of je keuze een goede is geweest (slechte keuzes bestaan niet). Dus, waarom blijven twijfelen, ga op weg!

Vergeet hierbij niet dat je elk moment een nieuwe keuze kunt maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je twijfelt omdat er ´iets´ in jou voelt dat het niet ´goed´ is voor jou. Dit ´iets´ is vaak een onbewuste gedachte, overtuiging, gevoel die verbonden is met hetgene waar je over twijfelt. In jouw vraag zou het bijvoorbeeld kunnen zijn dat jij diegene echt leuk vindt maar je 'weet' onbewust dat bijv. je ouders (of misschien wel je beste vriend(in)) daar een andere mening over hebben. Zoals bijvoorbeeld uiterlijk, leeftijd, geloof, muzieksmaak, etc.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Twijfelen is normaal en verstandig, alleen domme mensen twijfelen nooit.
Er zijn heel veel zaken die je nooit zeker zal weten, qua liefde qua geloof etc.ga af op je "onderbuik gevoel" dit zit meestal goed...........