Wanneer wordt fantasie paranoïa?

Waar ligt de grens bij fantasie en waar begint paranoïa?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Fantasie is het vermogen om je iets in te beelden. Dit kan positief zijn maar ook negatief.
Paranoia is per definitie negatief en begint als iemand zich dingen gaat inbeelden waardoor deze persoon niet meer kan functioneren. De waan-ideeën beheersen die persoon.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

wanneer je fantasie naar wordt en je gaat geloven dat t realiteit is.

Toegevoegd na 1 minuut:
of wanneer je gelooft dat die nare fantasie realiteit gaat/kan worden(dat kan ook nog)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het je leven gaat beheersen, als jouw fantasieen gaan bepalen hoe je je leven moet leiden en jou instructies gaan geven voor het echte leven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je niet meer terug kan keren naar de realiteit.