Met LTA Persoonlijke Ontwikkeling is het mogelijk om iemand van liefdesverdriet te bevrijden. Het is mogelijk om de pijnlijke gevoelens van verdriet, wanhoop, niet kunnen loslaten enz. te verwijderen. Aan de andere kant is het soms ook mogelijk om de voorbije relatie te herstellen.

http://www.ltapersoonlijkeontwikkeling.com/liefdesverdriet.html

En er is natuurlijk de liefdesverdrietconsulent Roel van Duijn, ook welbekend van Kabouterbeweging en provo.

http://www.liefdesverdriet.info/

Zijn boek is te koop.
http://www.boekenroute.nl/gasten/gtn1Boek.aspx?BoekID=14324
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (13)

Veel chocolade.. En daarna naar de diëtist(e)...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eerst een lekker uithuilen en daarna je leven weer oppakken door samen met vrienden leuke dingen te gaan doen. Je zult zien dat er nog zeer veel andere leuke mensen zijn, waar je ook gevoelens voor kan ontwikkelen en die misschien ook wel gevoelens voor jou gaan krijgen.

Het leven is te mooi, om lang verdrietig te zijn!
13 jaar geleden
Welzeker!

Als je er langdurig veel last van hebt, dan kan het gaan om een vorm van rouw over een verlies.
Je kan dan naar een rouwverwerkingstherapie gaan.
Nu niet lachen! Als je lacht, dan is het een voorbijgaand liefdesverdriet. Een verdriet dat vrijwel iedereen een keer meemaakt bij de volwassenwording. Heel veel huilen, luisteren naar mooie muziek, paar keertjes lekker eten, en samen met vriendinnen uitgaan, en dan moet het al wat minder worden.

Herinner je vooral de mooie dingen. Om later op terug te kijken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha, die Annswers;

Ja hoor; een tijdje lekker losbollig leven kan dan heel verhelderend werken. En zwijmelen bij zielige films. En lekker zwelgen in zelfmedelijden. En flink stappen met je vriend(in)nen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou ik weet zeker dat je er vanzelf af komt.
en dat je echt vanzelf je leven weer oppakt
ga niet zoeken naar een nieuwe liefde want
als het goed is kom je die vanzelf tegen
je moet zo denken als het niet van 2 kanten komt
is er toch iets niet goed.ik hoop dat het niet
te lang duurt je liefdes verdriet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je (ex)partner er ook last van heeft, kunnen jullie relatietherapie gaan doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Therapieën zat dus. Medicijnen ook. Maar vergeet de kosten niet. Als men iets zelf niet kan verwerken heb je idd. professionele hulp nodig. Ga eens naar je huisarts voor een eerste advies.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In principe bestaat voor alles een therapie, maar de vraag is met name of het wenselijk is om hiervoor in therapie te gaan.
Hoe naar ook, liefdesverdriet is een deel van het leven. Liefdesverdriet is iets waar iedereen wel eens mee te maken heeft gehad en uiteindelijk komt (bijna) iedereen er wel weer overheen, bij de ene duurt het langer dan de ander en de een heeft baat bij een periode vol feesten en losbandigheid, de ander gaat liever stil op de bank treuren.
Pas op het moment dat je het idee krijgt, dat je in het verdriet blijft hangen (na een langere periode, want in de eerste paar dagen is dat altijd het geval) is het verstandig contact op te nemen met een arts of therapeut.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dit is niet leuk om te horen maar ik heb al 50 jaar liefdes verdriet bij het plaatje Runaway krijg ik nog steeds een wee gevoel in mijn buik ,dus maar veel chocolade eten hoor
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, praten en uithuilen bij een goede vriend(in).
Daarna lol maken, jezelf (laten) trakteren op lekkere dingen
Voor vrouwen: gruwelijk shoppen.
Voor mannen: gruwelijk hobbyen (karten, met vrienden op pad, voetbal kijken enz,)
Ondersteunende medicatie in de vorm van CHOCOLADE,
zo puur mogelijk.
Jezelf (laten) verzorgen.(sauna, wellness schoonheidssalon etc. en een nieuwe outfit aanschaffen
GENIETEN VAN DE HERWONNEN vrijheid.
TREUR NIET TE LANG.
Geniet van het leven, de uitgestraalde vreugde maakt van jou een onweerstaanbare persoon.
SUCCES.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, want het is geen stoornis. Als liefdesverdriet een depressie uitlokt is het wat anders natuurlijk. Voor depressie is er wel een therapie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet echt ! Veel praten met iemand die een luisterend oor heeft helpt en verzacht . Verders zal het moeten slijten , en de duur is voor iedereen verschillend ! Een nieuwe relatie kan ook wonderen doen ! Sterkte als je dit hebt !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo snel mogelijk weer verliefd worden...