Kan je leven op mars?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je mag er eerst maar eens proberen te komen. Dan ga je al dood.

Antwoorden (10)

Wetenschappers discussiëren al lang over de mogelijkheid van leven op Mars, geïnspireerd op de nabijheid en de gelijkenis van die planeet aan de Aarde. Het blijft tot op heden een open vraag of er op dit moment leven op Mars bestaat of in het verleden bestaan heeft.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze hadden juist in 2010 aanwijzingen gevonden dat op leven wijst..
Er is leven mogelijk! Maar wij mensen zouden er niet zonder beschermende gebouwen of pakken kunnen leven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is nauwelijks zuurstof helaas
dus zo rondlopen nee
de temperatuur kan varieren van -140 aan de polen tot +20 graden dus ik zou zeggen met goeie bescherming
moet het lukken.
de zwaartekracht is 40% minder dan op aarde
ik vraag me af of je na een lang verblijf nog terug kan
maar ik denk dat het kan.
13 jaar geleden
Dat is iets dat zal onderzocht worden bij een eerste bezoek.
Er kunnen wel mensen verblijven in astronautenpakken en onder een beschermende atmosfeer of soort capsule.
Op heel lange termijn wil men proberen of op Mars Aards leven te laten gedijen.(planten ...>aanmaken zuurstof)
De atmosfeer is ijler dan de Aardse , met veel koolstof (Een beetje vergelijkbaar met de Aarde vóór er leven was.
er zijn qua temperatuur leefbare zones (-80C tot 30°C)
Er is ijs : droog ijs en water . Wanneer de polen zoude smelten is er genoeg water om de ganse Marsbodem met 8 meter te bedekken. Het water zou niet drinkbaar zijn door het zeer hoge pekelgehalte (maar daarvoor zijn er al technieken).
I vermoed dat een menselijk bezoekje nog enkele jaren op zich laat wachten , want er geraken en terugkeren zijn heel complexe karweien.
Ik kijk er vast naar uit ....spannend wordt het zeker.
Misschien is er wel primitief en bacterie-achtig leven. Er is een kansje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja, heel spannend
+
Wezens zoals wijzelf en andere aardse levensvormen kunnen daar niet zonder beschermende pakken en zuurstofvoorziening e.d. rondlopen. Maar wie zegt dat er geen levensvormen zijn die geen zuurstof nodig hebben? Ik wacht in spanning af tot we die vinden.

We moeten gewoon niet zo beperkt denken, dat het alleen mogelijk is om te leven zoals wij dat doen: dankzij de inname van zuurstof, voedsel en water.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je de film Total Recall hebt gezien zal je haast zeggen dat het op die manier goed mogelijk is
Maar om te leven als hier op aarde ;zie ik dat voorlopig nog niet gebeuren .
Omdat ons lichaam hier zich helemaal heeft
aangepast aan alle natuurwetten die op aarde aanwezig
zijn, ( o.a. dampkring, aantrekkingskracht, zuurstof )
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jawel er gaan mensen in 2030 er heen om proberen
te overleven. ik geloof niet dat mars vroeger leven bevat
omdat je er kunt stikken door de kooldioxide. er groeit niks het is 1 grote droge woestijn zonder leven.
binnenin mars zit misschien vloeibaar ijs in dat kunnen we gebruiken om te overleven. maar mars is bijna net zoals venus. maar dan is het er niet heet. maar ik geloof wel dat er wel leven ergens is in het zonnestelsel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nog niet. Misschien door veel koolmonoxide in de atmosfeer te pompen zou je het daar misschien leefbaar kunnen maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als wij mensen fabrieken daar bouwen kunnen mensen er op leven
Maar zijn er mensen die hun leven daarvoor wachen?