In sommige astronomische Babylonische teksten wordt Nibiru geïdentificeerd als de planeet Jupiter.

Volgens andere zou het een planeet zijn die tussen Jupiter en Mars zou komen, met desastreuze gevolgen. Zo zou deze planeet de einde van de wereld betekenen in 2012, maar hierbij kan wel worden opgemerkt dat als zo'n planeet zich inderdaad in 2012 in ons zonnestelsel zou moeten bevinden, deze al door astronomen zou moeten zijn opgemerkt.

Ik denk het niet...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Nee, die bestaat niet, anders hadden we hem inmiddels al lang ontdekt. Maar het is wel grappig om er over te fantaseren en er allerlei complotten over te bedenken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je weet het hè, op Niburu wonen wezens die zó slim zijn dat ze zorgen dat de planeet niet ontdekt kan worden. Waarbij je je dan wel kunt afvragen hoe het komt dat sommige aardlingen de planeet toch "ontdekt" hebben.
Volgens verhalen waren de planeten tot en met Saturnus al duizende jaren bekend, maar in 1781 werd er een nieuwe planeet ontdekt, deze werd Uranus genoemd. In 1846 werd Neptunus ontdekt. Maar onderzoekers vonden dat de banen van Neptunus en Uranus niet klopte, dus gingen ze vanuit dat er nog iets moest zijn. In 1930 werd toen eindlijk Pluto ontdekt, maar dit zorgde voor nog meer opschudding, want hoe kan Pluto Uranus en Neptunus beinvloeden, dus hebben onderzoekers een mythe in het leven geroepen. Die gaven ze de naam, Planeet X. Omdat het gewoon niet te verklaren is, geven mensen hun draai aan het verhaal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ook al zouden de sterke telescopen die planeet al zien aankomen die desastreuze gevolgen zal hebben, zullen ze die informatie dan openbaar maken ? met massahysterie als gevolg ? waarschijnlijk niet. daarom kunnen wij iig niet met zekerheid zeggen of die planeet wel of niet bestaat. wel leuk om er over na te denken. volgens de maya`s leeft er een volk op nibiru. de annunaki. zoek maar op youtube