Bewijst de onechte maansteen niet dat er niet echt mensen op de maan geweest zijn?

Deze maansteen zou Willem Drees van de Amerikaanse ambassadeur destijds gekregen hebben. Maar blijkt versteend hout. Of goeiden er soms bomen op de maan in een ver verleden?

Toegevoegd na 1 minuut:
goeiden=groeiden

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
i rest my case: http://www.goeievraag.nl/vraag/steekhoudende-fabel-gehoord.20282

Antwoorden (6)

Nee, het bewijst alleen dat meneer Drees geen echte maansteen heeft gekregen.
De discussie over de Maanhoax is al zo oud als de maanlanding zelf, en een complot van dergelijke omvang en afmetingen zou inmiddels al lang en breed op tafel liggen. Ik heb geen enkele gegronde reden er aan te twijfelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
en einde discussie! +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leuk, Marlies, maar waar haal jij de argumenten om te beslissen vandaan. Ik geloof ook niet in een hoax, maar het moet duidelijk zijn, dat wij alleen op subjectieve gronden kiezen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In het geval je met Marlies mij bedoelt : ik beslis dat niet. Ik zeg alleen dat ik nog geen overtuigende redenen voor twijfel heb gehoord, wel wat plausibele trouwens, en dat je een dergelijke hoax niet veertig jaar lang onder de tafel houdt. Echt niet.
Net zozeer als de onechte stenen uit de Berlijnse Muur het bestaan hiervan tegenspreken.

Één valse maansteen maakt nog geen zomer. Als de Amerikanen niet op de maan waren geweest, hadden Rusland en China genoeg motivatie gehad om dit aan te tonen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leuk antwoord, mooi, die vergelijking met de Berlijnse muur.
Het bewijst alleen maar dat hij bewust of onbewust voor de gek is gehouden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als de amerikanen aan ieder onbeduidend landje maanstenen zou geven hadden ze zelf niets meer ,indien de vragende veronderstelling juist is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
op logische gronden:

zelfs al kon je bewijzen dat ALLE maanstenen op aarde niet echt zijn, dan is dat nog maar een aanleiding om te denken dat er geen maanstenen zijn *terug*gebracht.

Het is dan nog steeds *geen* 'bewijs' dat de reis niet gebeurde.

je kunt honderd redenen 'bedenken' waarom dat zo gebeurd zou kunnen zijn...

Wie stelt bewijst.... Als je stelt dat we voor de gek zijn gehouden moet je met bewijzen komen. En dat is *niet* dat er een steen bestaat die geen maansteen is hoewel dat gezegd wordt....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bewijst de onechte maansteen niet dat er niet echt mensen op de maan geweest zijn?

Deze vraag is logisch wel erg ingewikkeld geconstrueerd.
Je suggereert denk ik dat de onechte maansteen wel bewijst dat er geen mensen op de maan zijn geweest.

Nee..dat bewijst de valse maansteen niet.
Als ik jou een vals tientje geef, betekent dat niet dat ik alleen maar onechte biljetten in mijn portemonnee heb.