Hoeveel keer heeft de aarde in zijn bestaan om de zon gedraaid?

En nog leuker, om zijn as?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.2K
Reddie
9 jaar geleden
De aarde is ontstaan door samentrakking van "stof".
Het hangt er maar vanaf wanneer je die "stofwolk" aarde noemt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hoeveel keer heeft de aarde in zijn bestaan om de zon gedraaid? Antwoord A:
Zolang als de aarde bestaat. En nog leuker, om zijn as? Antwoord B:
Antwoord A maal ~365 keer.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
http://nl.wikipedia.org/wiki/Ouderdom_van_de_Aarde ~4 tot 5 miljard keer (en daarna x365).
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Neem mij niet kwalijk Drs. gerardkl.
(Namen beginnen toch met een hoofdletter?)

Het beste antwoord

De aarde draait één keer per jaar om de zon
de aarde is 4,54 miljard jaar oud
dus 4,54 keer

de aarde draait elke dag één keer om zijn as
gemiddeld 365,242199 keer per jaar
dus zo'n 1658 miljard keer om zijn eigen as.

Toegevoegd na 42 seconden:
dus 4,54 MILJARD keer

Toegevoegd na 2 uur:
De draaiing van de aarde rond zijn as is eigenlijk niet goed te berekenen als je beseft dat de aarde in zijn jonge jaren dagen kende van slechts 2 à 3 uur. Hij draaide toen dus veel sneller om zijn as.
(zie bron). De maan heeft de aarde in de loop der tijd behoorlijk afgeremd en doet dat nog steeds.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De aarde draait NIET Elke dag om zijn as.
Daar doet die net wat korter over. Maar op de total uitkomst maakt dat niet zoveel uit