Is het mogelijk dat er van meteorieten die in zee zijn gekomen grote hoeveelheden metaal gevonden kunnen worden?

Op aarde zijn vele kraters waaronder vast ook in de oceanen al dan niet duidelijk zichtbaar. Nu vermoed ik dat van de inslagen die op het land zijn gekomen de meteorieten, die uit ijzer en nikkel bestaan, geheel verdampt zijn zodat er niet veel resten metaal gevonden zullen worden.

Maar zou dat in zee heel anders kunnen zijn gegaan. Misschien is daar al eens iets gevonden? Of zou de verdamping daar net zo veel hebben doen verdwijnen?

8 jaar geleden

Antwoorden (1)

Ja, het is mogelijk dat er van meteorieten die in zee zijn gekomen grote hoeveelheden metaal gevonden kunnen worden. Dit komt omdat meteorieten vaak een hoog gehalte aan metaal bevatten.
Bronnen:
4 maanden geleden