Zou een vlieg zijn vleugels gebruiken in een spacestation ?

Zou het gebruiken van vleugels in gewichtloze toestand effect hebben ?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Antwoorden (2)

Zolang er lucht is (zoals in het ISS, waar ook mensen in leven) kunnen de vleugels zich afzetten op de lucht en richting geven in het spacestation.
Zou er ook geen lucht zijn dan kan een vlieg zijn vleugels ook niet nuttig gebruiken.

Toegevoegd na 16 minuten:
Je kunt de lucht ook beschouwen als de 'vloer' en 'muren'. De astronauten kunnen door het ISS bewegen door zich af te zetten op de wanden de vliegen op de luchtmoleculen.
7 jaar geleden
Ja, uiteraard. Niet om 'niet te vallen' maar wel om haar evenwicht te bewaren en om van A naar B te komen. In een ruimtestation heerst weliswaar geen zwaartekracht, maar wel is er lucht waarop de vleugels van de vlieg een kracht kunnen uitoefenen. Hierdoor zou het diertje tamelijk normaal kunnen vliegen. Iets anders is, of het evenwichtsorgaan van het beestje zonder zwaartekracht wel normaal werkt.