Waarom vinden kinderen zoetigheid lekker?

Veel mensen, vooral kinderen vinden snoepgoed lekker. Waarom is dat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (5)

Dat komt door borstvoeding,

Dit las ik een tijd terug in de quest.
Doordat kinderen borstvoeding krijgen raken ze een beetje gewend aan zoet. En als ze dan vast voedsel eten, bijv groenten is dat een beetje bitter. Daarom lusten ze vaak geen groenten. Maar liever een snoepje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je bent me net voor. +
omdat vroeger suikers een schaars goed waren, hebben kinderen een automatisme om zoveel mogelijk suikers binnen te krijgen. Suiker is een belangrijke bron voor energie en daarom belangrijk om genoeg binnen te krijgen. Tegenwoordig is er genoeg suiker in de vorm van snoepgoed en krijgen kinderen vaak te veel binnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kinderen zijn wel 10x actiever dan de meeste volwassenen.
Hun lichaam heeft dus veel energie nodig en vindt dat in de vorm van suikers.
Mogelijk pikt een kind onbewust deze signalen van hun lichaam op.
Door het eten van veel suikers, gaat het lichaam opnieuw reageren, door de vraag er naar, als maar te verhogen.
Suiker kan verslavend werken, vooral in combinatie met ongezond eten en drinken.
Het kind ervaart, dat door het eten van veel suiker, het zich beter gaat voelen en actiever wordt.
Het lichaam zelf, beloont het kind, door suiker als lekker te ervaren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zal ook wel met de visuele presentatie te maken hebben.

Vergelijk:
http://bals.be/anders-spinazie
met:
http://www.branchewijzers.nl/snoep-zeeland

Nou, als kind zou ik 't wel weten!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De smaakpappillen zijn dan nog heel sterk, als je ouder wordt proef je dat minder.