Het is maar hoe je het bekijkt... Als je mijn mening vraagt heeft de mensheid totaal niets met positiviteit en negativiteit te maken...

Afzonderlijke individuen zijn positief of negatief ingesteld, maar de mensheid als zodanig niet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Elk mens is anders. Als je kijkt naar de oorlog en ruzie zou je denken dat de mens negatief is ingesteld. Maar je ziet ook dat heel veel mensen de oorlog en milieuvervuiling en al die andere dingen proberen tegen te houden. Dan zou je denken dat de mens positief is ingesteld. Het is maar hoe je het bekijkt. En het kan van tijd tot tijd veranderen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat kun je niet voor de mensheid in z'n totaal beoordelen! Dat gaat per individu en als je dan de som der delen bij elkaar telt,zal m.i. het negativisme licht de overhand hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De mensheid als geheel ziet wat positief is als positief en wat negatief is als negatief, maar het is alleen maar een interpretatie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is gewoon kwestie wat mensen graag willen, dan is dat positief zijn. Het gaat zelfs zover, dat mensen maar wat graag alleen naar het positieve willen kijken en alles wat negatief is uit hun leven willen verwijderen of mijden. Mensen trekken dan ook liever op met mensen die naar hun idee positief zijn en mijden mensen die volgens hun negatief zijn...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Positiviteit begint bij je zelf. Ik leg hier gelijk een voorbeeld neer. Wanneer jij je in een groep mensen bevindt met een ietwat sip gezicht, zul je snel merken dat andere je gaan vragen wat er aan de hand is, of ze kijken je aan en worden beinvloed door jouw stemming op dat moment. Waarnaar je een onaangename sfeer creeërt.

Voordat je je naar die groep mensen toegaat probeer eens met een glimlach binnen te komen, ookal heb je nog zo'n verschrikkelijk dag gehad, of net een begravenis heb moeten meemaken. Glimlach en laat je horen dat je aanwezig bent. Je zult zien dat mensen je positief tegemoet begroeten en lachen, alleen al omdat jij met die glimlach, en wel te verstaan een echte, hun vrolijk maakt.
Ik denk toch wel dat mensen gevoelig zijn voor beide.Karakter zal ook een rol spelen.Maar het begint bij jezelf!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Gast10637;

Ik denk dat de mensheid in wezen positief is ingesteld, want anders zouden ze geen drijfveer hebben om voort te gaan met hun leven. Alleen kan die instelling door andere belangen dan het algemene nog wel eens worden vertroebeld waardoor de instelling minder positief of zelfs negatief worden kan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mensen kunnen niet 'ingesteld' zijn op een bepaalde manier; ze ontwikkelen hun voorkeuren in hun leven door ervaringen.

De vraag kan je ook stellen als je negatief omwisseld in ´angstig´ en positief in ´vol vertrouwen`

M.i. is verreweg de meerderheid van de mensheid angstig en heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel weing mensen vol vertrouwen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat kan je zo niet stellen.

Misschien zouden we kunnen kijken hoe de mens zijn huidige leven ervaart.

Diegene die bewust zijn hoe het leven 'werkt'/ in elkaar steekt, en zij die niet bewust (zijn) leven, beide kunnen hun leven als positief, hetzij negatief ervaren.

Wat mij opvalt is, dat mensen die 'ergens' in geloven - spiritueel, religieus of in de wetenschap- positiever in het leven staan. Er is dan voor elk 'probleem' een oplossing.

Ik houd het voorlopig nog op 50/50.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is maar net wat je naar je toe trekt.
Positief en negatief zijn gewoon energieen, en voor jou de keus waar kies je voor.