Bij het woord rond, kun je denken aan een cirkel, maar een meer "volmaakte" vorm van rond is een bol.

Natuurlijk zijn kleinere borsten ook rond, maar wat vollere (grotere) borsten hebben meer de vorm van een bol dan kleinere. De associatie rond en groot (of vol) is er dus wat eerder dan bij klein. Dat zou de reden kunnen zijn, dat we alleen spreken we over rondborstig bij wat grotere borsten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Met rondborstige vrouwen worden vrouwen bedoeld die grotere borsten hebben dan bedoeld.

Toegevoegd na 30 seconden:
Bedoeld veranderen in het gemiddelde
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rondborstig is eigenlijk: rondborstig (bn): duidelijk, onomwonden, openhartig, oprecht, royaal, ruiterlijk, vrank, vrij, vrijmoedig
( http://synoniemen.net/index.php?zoekterm=rondborstig )
Met rondborstige vrouwen zullen waarschijnlijk vrouwen met opvallende, dus flinke, borsten worden bedoeld.
En nee, borsten zijn niet altijd rond, vaker zijn ze peervormig ;p