Wat is de kortste nederlandse zin met alle letters van het alfabet?

'a quick brown fox jumps over the lazy dog', maar dan in het Nederlands...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Taal
41.5K

Het beste antwoord

En de rest van de mogelijkheden uit de zelfde bron:

Doch Bep, flink sexy qua vorm, zwijgt (29 letters)
Pechdag: sexy quizvrouw blijft mank (30 letters)
Doch vlakbij zwerft 'n exquis gympje (30 letters)
Wazig tv-filmpje rond chique skybox (30 letters)
Sexy qua lijf, doch bang voor 't zwempak (31 letters)
Filmquiz bracht knappe ex-yogi van de wijs (35 letters)
Pa's wijze lynx bezag vroom het fikse aquaduct (38 letters, gebruikt als voorbeeld door Windows)
Max heeft wild zijn postchequeboekje vergokt (38 letters, met ij i.p.v. y)
Op brute wijze ving de schooljuf de quasi-kalme lynx (42 letters)
De verliefde ex zag bij het aquaduct de yawls omkiepen (44 letters)
Pech, de vrij gebrekkige xylofonist is wel quizmaster! (45 letters)
Welke chique barones verzamelde fijne xyloglyptiek? (45 letters)
Het lynxje danste de quickstep met wel vijf roze biggen (46 letters)
De chique deejay begaf zich ter stede in 'n pak van wolmix (46 letters)
De querulant beklaagde zich opnieuw over mijn xylofoonspel (51 letters)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Doch Bep, flink sexy qua vorm, zwijgt (29 letters)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha, geweldig! Kende hem nog niet! Knap gevonden van de bedenker... Ook jij een +1
Doch Bep, flink sexy qua vorm, zwijgt

Toegevoegd na 14 seconden:
Oh, iemand was me voor.