Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan je dubbele punt krijgen op een letter ??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Taal
86.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je snugger over wil komen: zeg maar trema in plaats van dubbele punt op een letter

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Shift +. Appostrof toets, daarna de letter
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Voor een totaal overzicht, zie hier: http://nl.wikipedia.org/wiki/Diakritisch_teken
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Shift + de toets waar dit op staat ," (meestal naast Enter)
dan de letter waar je het op wilt zetten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
niet waar het lukt niet
Ik gebruik hiervoor bijna altijd de ALT-tekens.
Deze krijg je door ALT in te drukken en tegelijk op het numerieke toetsenbord, rechts (bij desktop-toetsenborden tenminste) de getallen in te drukken.

Hieronder de gewenste combinaties:
ü = ALT+129
ä = ALT+132
ë = ALT+137
ö = ALT+148
ÿ = ALT+152

Ä = ALT+142
Ö = ALT+153
Ü = ALT+154
Ë = ALT+211
Ï = ALT+216
Ÿ = ALT+0159
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, klopt. Wel eerst op Num Lock zetten!
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind dit wel een beetje ingewikkeld...
Als je op de tweede toets rechts van de L kijkt en links naast de enter-toets (er staat ' " op) en je drukt op shift, tegelijkertijd die knop, laat de shift-toets los en daarna de letter waar de puntjes op moeten, dan krijg je die letter met puntjes (trema).

Dit is wel voor een qwerty-toetsenbord. Voor een azerty-toetsenbord (kijk naar de eerste letters van je toetsenbord) moet je zelf even kijken waar die knop zit met ' ".
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij mijn toetsenbord (qwerty, en mn compu is een apple) moet ik Alt+u intoetsen, en dan de letter waar ik de puntjes op wil hebben.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zit ergens een toets waar je ¨ ^[ op ziet. Druk tegelijk deze toets en de SCHIFT-toets in. Je ziet nu NIKS. Druk nu op de gewenste letter (De anderen toetsen mag je nu loslaten) in en daar zie je de letter met puntjes er op! Om er een ^ op te zetten moet je precies de zelfde toetsen indrukken maar de SCHIFT-toets laat je zitten.

Succes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding