Lange termijn.Langetermijn- enkel in samenstellingen:

Samenstellingen met lange termijn worden als één woord gespeld.

langetermijnbeleid
langetermijncontract
langetermijninvestering
langetermijnplanning
langetermijnrente
fremar
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank! Daar zat de verwarring.:-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zie ook http://www.spatiegebruik.nl/ Bedankt voor alle reacties. Dit was voor mij het beste antwoord!

Andere antwoorden (5)

Lange termijn!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Los van elkaar, het zijn 2 woorden, dus:
Lange termijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lange Termijn

Je had het als één woord trouwens ook uitgesproken als "lan geetermijn''
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
lange termijn is juist
langetermijn kan uitgesproken worden als langéter mijn en dus onjuist
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is toch niet waarom het zo wordt geschreven. Lange man schrijf je als lange man omdat het een bijvoeglijk naamwoord en een zelfstandig naamwoord zijn die schrijf je in principe niet aan elkaar. Voor lange termijn geldt dan hetzelfde.
Volgens de spellingchecker van GoeieVraag is zowel langetermijn als lange termijn juist.

Het Groene Boekje en het Van Dale Groot Woordenboek vinden dan weer dat alleen lange termijn juist is.
Maar in samenstellingen is het wél langetermijn:

BV. Langetermijngeheugen.

Maar volgens mij was lange termijn in de oude spelling wél langetermijn.