Dat zijn er 33. 'k Heb ze geteld in mijn Russisch-Nederlands woordenboek, van dr. A.H. van den Baar (Aula-uitgave).
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha blijkbaar is er niks mis met ons telvermogen :P
Ik tel er 33, daarbij moet wel opgemerkt worden dat sommige een trema-variant zijn van een andere letter maar die worden dus blijkbaar als aparte letter gerekend.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Maar dat zíjn ook echt andere letters. И is de i, en Й is de j.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ah ok, en die E Ё?
Amadea
12 jaar geleden
E = je en Ë = jo.
33 LETTERS het staat in de afbeelding