Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat betekenen woorden zoals 'skeer', 'kaulo', 'omin', 'pussy' ?

Ik ben docent op een middelbare school en mijn leerlingen komen met de gekste woorden voorbij! Waaronder deze dus.. Dit staat niet in mijn voca dus dan maar op GV vragen naar de betekenis en hopen dat iemand mij eruit kan helpen! Heb ik de afgelopen 26 jaar van mijn leven in een grot gezeten of zijn dit gewoon straattaal woorden? ;|

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Taal
54.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kaulo betekent bijv. Vet of heel erg. Zoals: dat is echt kaulo vet. Dan is het heel erg vet.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Zo zie ja maar hoe woorden zomaar een verloop nemen, zonder te onderzoeken waar het vandaan komt. Naar mijn weten komt kaolo (weet ook niet hoe je schrijft) van het Sranan:
KA= poep OLLO= gat (van het engels "hole". Gezien Suriname ook een engelse kolonie is geweest er dus ook veel engelse woorden zijn verweven in de Surinaamse taal. De engelse taal werd door de engelse vrij bekakt gesproken. Dus "hole" op zijn bekakts wordt uitgesproken met nadruk op de laatste letter " hol-e > " ol- o) sommige woorden werden door de tot slaaf gemaakte opgepikt en op hun fonetische manier uitgesproken. Dus kaollo is poepgat. En dit geld voor een heleboel andere woorden.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik ben zelf 17 dus ik krijg regelmatig met zulke woorden te maken, maar eerlijk gezegd kende ik het woord kaulo en omin zelf ook niet. Pussy komt regelmatig voor in mijn omgeving en betekent mietje.
Jij bent een pussy = Jij bent een mietje
Met pussy word waarschijnlijk in de klas niet de vagina bedoelt, maar mietje .

Pussy = mietje, aansteller
Skeer = is inderdaad blut als hierboven vermeld
Kaulo (prik) = junk
Omin = erg

* in de bron staat een site met een woordenboek voor straattaal, Hier kun je veel vandaan halen.

Let op want in het woordenboek staat dat pussy kut betekent, dat zou ook eventueel kunnen, maar ik denk dat in de klas het word gebruikt als mietje!

Ik hoop dat ik je wat verder heb kunnen helpen!
Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Skeer = blut
kaulo prik = junkie
omin = (heel) erg
pussy = k*t

Toegevoegd na 1 minuut:
Kaulo is nog een probleem. Ik vind net dat kaulo alleen dom betekent maar ook poepgat maar ook nog andere betekenissen heeft: http://www.mamjo.com/forum/index.php?topic=319905.0
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Skeer: straattaal voor "blut zijn" (schijnt een Amsterdamse uitdrukking te zijn).

Pussy: is een ander woord voor vagina.

Je hebt de afgelopen jaren waarschijnlijk niet in een grot gezeten, maar de term pussy hoor je doorlopend in allerlei Amerikaanse films!

Kaulo en omin: weet ik niet.

Toegevoegd na 1 minuut:
Dit is een handige link in noodgevallen:

http://www.urbandictionary.com

;-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kaulo= poepgat
Kaulo= aap of een racistisch scheldwoord kaulo is de surinaamse straattaal voor poepgat maar bijvoorbeel in swahili is het een racistisch scheldwoord wat aap betekent
Dit scheldwoord werd veel in Afrika gebruikt tijdens de slavernij
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding