Wat is de Engelse benaming voor 'foute muziek'?

In het Nederlands kennen we de term 'foute muziek', maar hoe noemt men dit in het Engels? Toch geen 'bad music' of 'wrong music' neem ik aan.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Taal
14.7K

Antwoorden (4)

Guilty pleasures. Kun je ook voor andere dingen (niet muziek) gebruiken. Maar van die nummer die eigenlijk niet kunnen maar stiekem toch erg leuk zijn noem je guilty pleasures.

Toegevoegd na 54 seconden:
*nummers
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klinkt goed +
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zat ook nog aan crappy songs/bands te denken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is in principe niet verkeerd, maar daar bedoel je mee dat je het echt slecht vind en niet stiekem wel leuk.
Dat is: "shady music."
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bad songs.
Er staan echt mooie nummers tussen.

Toegevoegd na 7 minuten:
ook vaak worst songs
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bad songs zijn slechte liedjes, maar dat wordt niet bedoeld met foute songs of muziek.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Lees even mijn links.
Het gaat bij bad songs echt niet over slechte muziek .
Trash music. Het kan rechtstreeks de vuilnisbak in.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ook dit is geen juist antwoord. Het woord fout heeft een hele andere lading. Dus geen bad of trash. Dat is slecht of rotzooi en dat bedoelt de vraagsteller niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar omdat hij het toelicht kan het geen kwaad dit toe te voegen. Hé, nu we toch bezig zijn.
Ik denk dat een variatie aan antwoorden meer welkom is dan alleen 'het goede' antwoord.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bovendien zit het niet ver van jouw vertaling onder Alex z'n antwoord ;)