Maakt het uit of je Chinese Tekens heel precies schrijft?

Vaak heb je in Chinese tekens verdikkingen op bepaalde stukken, of een lijntje is op een bepaalde manier gebogen. Moet het heel precies geschreven zijn, of is het als het overzichtelijk is ook goed?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Taal
1.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit vind ik nu een GOEDE vraag!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een klasgenoot van mij is Japans... Ik kan het hem wel vragen als ik het niet vergeet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als het niet perse Chinees hoeft te zijn.

Het beste antwoord

Dat maak veel uit, Ik heb gehoord als je maar ook één foutje maakt dat er iets heel anders staat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Volgens mij maakt de dikte van een lijntje niet heel veel uit. Je kan het met een kalligrafiepen schrijven of met een balpen, dan zie je al een heel verschil. En het lijkt mij dat je net als bij het latijnse schrift (wat wij gebruikten) ook wel verschil hebt in hoe netjes iemand het doet. Al kan je bij het latijnse schrift wel een foutje veroorloven omdat onze letters (meestal) geen op zich staand woord vormen, dus aan de hand van de context kun je het nog wel begrijpen als je twijfelt of er een l of een t staat. Maar in het chinees luistert dit wel heel nauw omdat zij tekens hebben die hele woorden betekenen. Als je dan een streepje mist of verkeerd neerzet, kan het teken iets heel anders betekenen.
In de bron is de vraag in het engels gesteld en in het engels beantwoord met enkele tekens als voorbeeld.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sorry maar een min. De vraag is niet hetzelfde en gaat meer over waar je een streepje zet niet over de dikte van het streepje. Het enige wat nu dan nog overblijft is een 'volgens mij' en dat vind ik wat weinig.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In de toelichting in de vraag wordt wel een verdikking van de streep aangehaald dus was daarmee begonnen in de uitleg. Dat is in mijn ogen hetzelfde als dikte van een streepje. In de één na laatste zin van mijn antwoord heb ik geschreven : "als er een streepje mist of verkeerd neerzet....."
Dat ik begin met "volgens mij" wil niet zeggen dat ik zomaar wat gok, vandaar de bronvermelding. Maar ik beheers het chinese schrift niet dus ik ga niet zeggen dat ik iets zeker weet als dat niet zo is. Mocht er nog iemand zijn met een beter antwoord, graag!