Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Verstaan honden elke taal?

Nederlandse honden verstaan nederlandse taal.
Maar verstaan engelse honden ( honden uit engeland )
geen nederlandse taal?
En moet je die dan persee aanspreken met '' Sit Down!''
in plaats van ''zit!''
Ik ben nu ondertussen dat ik dit type een engelse film over een hond aan het kijken.
Hij luistert gewoon naar het engels.
Vandaar dat ik op deze vraag kwam.
Kunnen honden bijvoorbeeld gewoon:
Chinees,Frans,Duits,Nederlands,Deens,Russisch enz. verstaan?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Taal
5.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Honden verstaan geen taal, ze begrijpen klanken. Als je een hond consequent met een bepaalde klank leert dat hij bijvoorbeeld moet zitten zal hij dat na een tijd begrijpen. Dat mag ook een fantasie taal zijn, als er maar steeds dezelfde klank gebruikt wordt. Dus als je een hond leert dat hij met de klank (engels) "down" moet gaan liggen zal hij dat niet doen met de klank (nederlands) "af", want dan maakt hij er geen associatie mee. Het is dus de combinatie klank - actie - beloning
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

het gaat niet om de taal, het gaat om de klank..........

Toegevoegd na 1 minuut:
stel: mijn kat heet lopke.........als ik roep: brobkuh..weet ze ook dat ik HAAR roep...het is de klant..........niet de taal..
Of stel dat ik tegen mijn hond zeg ipv ''zit''.....''.rit''.....weet de hond dat hij moet gaan zitten......zo werkt het in elke taal...de klank

Toegevoegd na 2 minuten:
klant=klank ;-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Natuurlijk gaat het om klanken. Maar die klanken zijn niet in elke taal het zelfde.
-
Dat ligt eraan hoe ze zijn getraind.
Net als een baby die een is geboren in engeland, maar opgegroeit in Nederland, zal hij de Nederlandse taal leren.
Zo is dat dus ook met honden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een hond begrijpt alleen klanken.
Zo praat mijn vader buitenlands tegen mijn hond die vaak bij hem is en ik gewoon nederlands.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is idd niet de taal, maar wat het de hond oplevert. Een hond leert meestal met wat voor ons woorden of klanken zijn, bijv: -zit- dat als het hiernaar luistert, het een koekje krijgt. En zo leert een hond dat er verschillende woorden of klanken zijn die hem iets opleveren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding