Verstaan honden elke taal?

Nederlandse honden verstaan nederlandse taal.
Maar verstaan engelse honden ( honden uit engeland )
geen nederlandse taal?
En moet je die dan persee aanspreken met '' Sit Down!''
in plaats van ''zit!''
Ik ben nu ondertussen dat ik dit type een engelse film over een hond aan het kijken.
Hij luistert gewoon naar het engels.
Vandaar dat ik op deze vraag kwam.
Kunnen honden bijvoorbeeld gewoon:
Chinees,Frans,Duits,Nederlands,Deens,Russisch enz. verstaan?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Taal
5.6K

Het beste antwoord

Honden verstaan geen taal, ze begrijpen klanken. Als je een hond consequent met een bepaalde klank leert dat hij bijvoorbeeld moet zitten zal hij dat na een tijd begrijpen. Dat mag ook een fantasie taal zijn, als er maar steeds dezelfde klank gebruikt wordt. Dus als je een hond leert dat hij met de klank (engels) "down" moet gaan liggen zal hij dat niet doen met de klank (nederlands) "af", want dan maakt hij er geen associatie mee. Het is dus de combinatie klank - actie - beloning
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

het gaat niet om de taal, het gaat om de klank..........

Toegevoegd na 1 minuut:
stel: mijn kat heet lopke.........als ik roep: brobkuh..weet ze ook dat ik HAAR roep...het is de klant..........niet de taal..
Of stel dat ik tegen mijn hond zeg ipv ''zit''.....''.rit''.....weet de hond dat hij moet gaan zitten......zo werkt het in elke taal...de klank

Toegevoegd na 2 minuten:
klant=klank ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Natuurlijk gaat het om klanken. Maar die klanken zijn niet in elke taal het zelfde.
-
Dat ligt eraan hoe ze zijn getraind.
Net als een baby die een is geboren in engeland, maar opgegroeit in Nederland, zal hij de Nederlandse taal leren.
Zo is dat dus ook met honden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een hond begrijpt alleen klanken.
Zo praat mijn vader buitenlands tegen mijn hond die vaak bij hem is en ik gewoon nederlands.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is idd niet de taal, maar wat het de hond oplevert. Een hond leert meestal met wat voor ons woorden of klanken zijn, bijv: -zit- dat als het hiernaar luistert, het een koekje krijgt. En zo leert een hond dat er verschillende woorden of klanken zijn die hem iets opleveren.