hoe komt het dat LOL ook in engelstalige teksten gebruikt wordt?

Ik dacht altijd dat LOL de Nederlandsetalige versie van een smiley was. Dus bv. "ik ben weer heel wakker vandaag LOL".
Maar ik zie LOL ook terugkomen in Engelstalige teksten. In de betekenis van "smiley".
Hoe kan dat? het is toch een Nederlands woord?

Toegevoegd na 2 minuten:
bv bij een link uit VSA op facebook reageerde iemand
"I know a lot of PhD's... and one thing I noticed that was they have a wicked sense of humour! LOL"

9 jaar geleden
in: Taal
1.3K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het is grappig toeval dat het ook het Nederlandse woord voor plezier is.
liveisgreat
9 jaar geleden
Inderdaad, daarom begreep ik het helemaal niet....

Het beste antwoord

Het is een Engelse afkorting,
laughing out loud or laugh out loud...oftewel hardop lachen!
;-)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
liveisgreat
9 jaar geleden
och en toevallig ook een Nederlands woord toch ook? we hadden veel "lol" zegt men bij ons, wat betekent "veel plezier".
In sommige streken is "lol" synoniem of dialect" voor grapje....
grappig dat het ook een Engelse afkorting is...met dezelfde betekenis min of mee.
Amadea
9 jaar geleden
Een afkorting heeft normaal gesproken puntjes achter de letters. L.O.L. Maar door sms en dergelijke zaken zijn die puntjes verdwenen. Het is puur toeval dat het woordje 'lol' in het Nederlands bestaat. Als je een Nederlandse afkorting zou hebben met dezelfde betekenis, dan zou het bijvoorbeeld KNMB zijn: kom niet meer bij (van het schaterlachen).