kwaliteit is hoger of de kwaliteit ligt hoger of de kwaliteit is beter?

nederlands vraagje

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Taal
4.8K
SimonV
9 jaar geleden
Wat is de volledige zin?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
"... Maar de kwaliteit ligt hoger dan bij de andere"
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hangt van de context af.

Antwoorden (3)

Het wordt: de kwaliteit is beter. De kwaliteitsnorm of kwaliteitseis ligt hoger.
9 jaar geleden
de kwaliteit wordt beter, dus hoger
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Kwaliteit is hoger.
Je spreekt meestal van een hogere kwaliteit en niet van een betere kwaliteit.
Of bijv.; de kwaliteit van dit product ligt hoger dan van het andere product.