wat betekend snotversnaatje?

Wat is de betekenis hiervan? Ik kwam het ergens tegen en zou graag de betekenis willen weten, maar kan dat jammer genoeg nergens vinden.... en waarvoor gebruik je dit (oude) woord?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Taal
1.1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
In welke context kwam je het woord tegen? Weet je dag nog?
Amadea
9 jaar geleden
Die ken ik niet. Wel 'snotverdulleme'. Zie antwoord Lies12. Een verbasterde vloek, zodat ie niet meer zo erg klinkt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@mevrouwvandenberg Ik had het op een blog voorbij zien komen en wilde het graag in een testje voor mijn pws gebruiken, maar wist niet wat het betekende, en waar ik ook zocht op internet, ik kon het nergens vinden...
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Ik ken Snotverkoffie, Potvolblomme en Potverkaatje.
Ook van die verbasterde vloeken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het is gewoon de gereformeerde variant van godverdomme.
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Het kan ook zijn dat de uitspreker snot in zijn slaatje tegen kwam.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@HeerVoldemort
Gheghe...
Of om aan te geven dat iemands vagina zo vers is als snot........

Het beste antwoord

Dat betekent: "wel verdraaid, ik wil een lelijk woord gebruiken maar dat vind ik niet fatsoenlijk."

Toegevoegd na 1 minuut:
Net als alle 'potver..', 'snotver..', en verd..'- varianten die niet de naam van God bevatten; en het gebruik ervan is ook hetzelfde.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Amadea
9 jaar geleden
'Wel verdraaid' is er trouwens ook een!
anneliez
9 jaar geleden
ik vermoed eigenlijk dat die p in potverdorie eerder een g is geweest
Amadea
9 jaar geleden
Goh ja zeg? En de ri eigenlijk 2 emmen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@Amadea, wel verdraaid is toch niet onfatsoenlijk? Begrijp ik je verkeerd? Miséricorde!
In de vertaling van A la recherche du Tintin (Kuifje) lezen wij:
--- in het antieke druklettertje van de vroege Nederlandstalige uitgave lezen we voortdurend het beschaafde ‘Wel verdraaid!’ ---
http://tintinperdu.blogspot.nl/2014/11/wel-verdraaid.html
Amadea
9 jaar geleden
Ik stel niet dat het onfatsoenlijk is, maar het is van oorsprong een bastaardvloek. Net als Goh en Jeetje.
Tegenwoordig bedien ik mij meer van de vuile termen in vreemde taal: shit en Scheisse. Bij veel anderen hoor je om de haverklap de geslachtsdelen erbij gehaald...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
oh, wel alle dreutels nog aan toe.

Andere antwoorden (1)

Het woord snotversnaatje werd wel eens als krachtterm gebruikt. Vooral door mensen die geen echte vloekwoorden of afgeleide van vloekwoorden wilden gebruiken.
" potverdorie, snotversnaatje, jan-drie-dubbeltjes etc zijn niet- religieuze vloekwoorden.