Kan iemand mij uitleggen waar het streepje voor dient?

Toegevoegd na 1 minuut:
bouw- en ontwikkeling

Ik zou zeggen : "Bouw en ontwikkeling"

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Taal

Het beste antwoord

Wat er op dat busje staat is fout gespeld.

In dit geval wordt het koppelteken gebruikt om duidelijk aan te geven dat een woord aan het eind van een regel is afgebroken.

Voorbeeld:

Bouwtoezicht en woningtoezicht Amsterdam

Wordt afgekort naar:

Bouw- en woningtoezicht Amsterdam
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Wat er op dat busje staat is taaltechnisch een afkorting van voluit “bouwwikkeling en ontwikkeling”.
Dat ze uiteraard iets ander bedoelen, is te zien op hun website, waar het koppelteken weggelaten wordt.

Blijkbaar loop je een vette kans dat als je hen als projectontwikkelaar (een lichtelijk besmet en misschien om die reden vermeden term) in de arm neemt, dat je dan ook zult merken dat je in hun bouwactiviteiten verwikkeld (zeg maar verstrikt) raakt!
“Projectontwikkeling en -bouw” of “Projectontwikkeling en bouw” lijken mij meer passende manieren om hun activiteiten aan te duiden.

Toegevoegd na 6 minuten:
Op het eerste gezicht lijken ze met hun website ook geen echte kanshebbers bij het Groot Dictee!
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ugh foto's schalen mee met venster. Heb dus uitgerekte foto's