Zijn er makkelijkere manieren om morse te onthouden? Hebben ze misschien in het engels zoiets met normale woorden?

Op google staan er hele rare woorden, en als er een o in het lettergreep zit (volgens mij) dan is het een streepje. Maar dat zijn woorden die niemand gebruikt, dus ik wil weten of er misschien in het engels een beter ezelsbruggetje is

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Taal
4.8K
SimonV
9 jaar geleden
Misschien heb je hier iets aan?
https://www.ezelsbrug.nl/scouting/ezelsbrug-voor-het-morse-code-alfabet/
SimonV
9 jaar geleden
Nee, dus, juist niet... :)
SimonV
9 jaar geleden
Misschien werkt dit? http://www.bahrnoproducts.com/MorseCodeinTenMinutes.htm
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@SimonV, 26 woordjes die bij een letter horen, is echt niet moeilijk. Na een weekje heeft men de woorden al niet meer nodig, een sparks droomt dan al in punten en strepen.

Het beste antwoord

De Nederlandse ezelsbrug wordt al jarenlang gebruikt om de morse in letters te onthouden.
http://members.chello.nl/r.kuijt/het_morse_alfabet.htm
Kan weinig rare woorden ontdekken.

De letters e, i, s, h en t, m, o en de lettercombinatie ch waren makkelijk te onthouden door de letterwoorden "eish"en "tmoch".
eish
(e) .
(i) . .
(s) . . .
(h) . . . .
tmoch
(t) _
(m) _ _
(o) _ _ _
(ch) _ _ _
sos . . . _ _ _ . . .

De Engelse versie is vele malen ingewikkelder, het is een speciale techniek die is gebaseerd op lange en korte klanken van de letter.
Voor de morse code voor een letter, leesteken of symbool, moet men een Engels woord vinden dat hetzelfde aantal letters heeft als de code puntjes en streepjes heeft.
- bdfghjklpqty - vertegenwoordigen streepjes, en de letters met een korte klank - aceimnorsuvwxz -betekenen stippen.
De vroegere radio-officier moest de ruim 150 meest gebruikte Engelse morse code afkortingen ook nog uit het hoofd leren.

Daarbij vergeleken is dit Nederlandse lijstje woorden voor een Nederlander kinderspel.