Spreken Amerikanen naar eigen gebruik Amerikaans of engels?

Is dat in heel de verenigde staten hetzelfde in gebruik? Dus op school bijvoorbeeld krijgen ze engels? Of zijn er staten waar trots het vak Amerikaans op de lijst staat? Of scheelt dat heel erg wat betreft context van gebruik?

8 jaar geleden
in: Taal
1.2K
Amadea
8 jaar geleden
Amerikanen spreken Amerikaans. Hoog Engels is voorbehouden aan mensen die in Engeland wonen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het amerikaans-engels heeft idd een andere tongval en sommige woorden worden anders uitgesproken.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Er is geen Amerikaan die zegt dat hij Amerikaans spreekt. Om onderscheid te maken wordt wel American English en British English gezegd.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
https://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_American_and_British_English

Het beste antwoord

Engels. Ze volgen het vak Engels en hebben een Engelse leraar of lerares.

Toegevoegd na 19 minuten:
Vergelijk:
Waar Belgen wel eens Vlaams willen gebruiken (ipv Nederands) zullen Amerikanen altijd Engels zeggen/gebruiken.

Bij bioscoopfilms of DVD's zie je wel een Vlaams vertaald. In Engeland/Amerika zal je English(UK) of English(US) zien mocht het onderscheid nodig zijn.