Zijn er nog mensen die Lijfs spreken?

Lijfs is een vermoedelijk uitgestorven taal die in Letland gesproken werd, maar zijn er nog mensen die deze taal kunnen spreken. En zou het terug tot leven kunnen komen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Taal
1.2K

Het beste antwoord

Nee, helaas. Begin juni 2013 is Grizelda Kristina, de laatste spreekster van het Lijfs, op 103-jarige leeftijd overleden.

Al langere tijd proberen wetenschappers om het Lijfs te behouden. Ze hebben de woordsenschat van Grizelda Kristina opgenomen. De onderzoekers voltooiden in 2000 een speciaal lesboek om de taal door te geven aan volgende generaties. Toch is het lastig om het Lijfs nieuw leven in te blazen, aangezien niemand het meer spreekt.
Amadea