Gebruik je een streepje na "en" als je een woord afbreekt? Bijv.: basisvaardigheden en -technieken

Ik wil "basisvaardigheden en basistechnieken" schrijven. Mag ik dat afkorten door "basisvaardigheden en -technieken" te schrijven? Of mag dat streepje daar niet?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Taal

Het beste antwoord

Ja, dat streepje is prima!

Toegevoegd na 3 minuten:
Het betreft hier een "weglatingsteken":
Een weglatingsteken wordt gebruikt om aan te duiden dat een woorddeel is weggelaten dat voorkomt in een volgend of voorafgaand woord. Voor het weglatingsteken gelden twee voorwaarden:
1. het weggelaten deel moet een woorddeel zijn
2. het als gelijkwaardig bedoelde tweede lid moet een woorddeel zijn.
SimonV
8 jaar geleden
Ivana
8 jaar geleden
Correct. Plus