Wat te doen als je in de Villa Volta zit, er is brand en je moet ontsnappen?

Wanneer je in de Villa Volta zit en de kamer om je heen draait zie je ook de nooddeur waar een 'nooduitgang' bordje boven hangt op de kop gaan. Wat te doen als er brand is en je moet ontsnappen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Techniek
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan zal er een programma zijn dat het huis binnen x ( 1-3) seconden recht gedraaid wordt zodat je veilig uit kan stappen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Denk je dat het echt draait?
Amadea
11 jaar geleden
Het viel mij vies tegen in Villa Volta. Hadden we dáár nou zo lang voor in de rij gestaan? Een beetje heen en weer schudden...

Antwoorden (2)

In het extreemste geval er is brand, en alle mechanische dingen zijn onopgemerkt verbrandt en niet meer werkend.
Probeer dan de stang (waarmee je vast zit) los te breken en probeer naar de nooduitgang te gaan, ook al zit deze voor je gevoel op de kop!
Blijf in ieder geval niet afwachten! ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan komt er een einde aan de illusie.
Dan stopt de gondel en dan stopt de trommel.
Dan gaan alle lichten aan en de deuren open.....

Ik zal je niet meer vertellen over de techniek, als jij denkt dat de boel echt om je heen draait.
Want dan kun je die illusie beter houden.

Het is een attractie waarbij de illusie wordt gewekt dat men over de kop gaat.

Als je zo'n attractie in gaat, met de ideen:
* dat het echt is.
* dat het dus extra eng is al er brand komt.
......kan kun je er beter niet in gaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De kamer draait wel degelijk. De bankjes schommelen.