hoeveel bits zitten er ongeveer in 1 plaatje van een doorsnee digitale film?

als ik het goed heb zitten er in 1 seconde film een aantal plaatjes, volgens mij een stuk of 15 , maar hoeveel bits zit er nu in 1 zo'n plaatje, uitgaande van de beste kwaliteit geluid en beeld?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Techniek

Het beste antwoord

Tja, is lastig te zeggen maar een typisch *.dpx bestand zoals deze gebruikt worden voor film in de kleurcorrectie zijn tussen de 8MB en 15MB per frame groot. En groter is niet per definitie beter van kwaliteit....
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Daar is geen zinnig woord over te zeggen. Wat is namelijk de 'beste kwaliteit geluid en beeld'? Zijn dat de files die geproduceerd worden door professionele camera's van een ton? Verder wordt er gebruik gemaakt van compressietechnieken. Alleen de pixels die veranderen van het vorige beeldje worden vervangen bij deze techniek. Dat is dus sterk afhankelijk van de beeldinhoud.