Hoe wordt de beste trans-Atlantsche dataverbinding gemaakt?

Als je met Amerika telefoneert wordt je de ene keer full-duplex, de andere keer half-duplex verbonden. Je merkt dat omdat je over full-duplex heel natuurlijk met elkaar kunt spreken, terwijl bij half-duplex signaal wegvalt als je tegelijkertijd spreekt.
Tevens merk je dat signaal soms minder snel door komt dan andere keren, na gesproken te hebben duurt het dan even voor je het antwoord hoort.

Nu vraag ik mij af:
Als er vandaag de dag een nieuwe structurele trans-Atlantische verbinding moet worden gerealiseerd, welke verbinding kiest men dan?
- via een nieuwe kabel op de oceaanbodem?
- via satelliet?

En is dat dan op basis van kosten, kwantiteit of kwaliteit?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Techniek

Het beste antwoord

Via een glasvezel kabel. Dat is vele malen goedkoper en sneller als vbia een satelliet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+) Bedankt
Ik heb je link met veel interesse gelezen, leuk ook om te zien dat Surfnet partner is in de ANA-100G.
Weet jij misschien ook welke snelheden met satelliet kunnen worden gehaald? Veel lager of in ieder geval veel duurder begrijp ik, maar ik ben gewoon benieuwd.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
20 MB/sec wordt geleverd door het bedrijf in de nieuwe link die ik heb toegevoegd