Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe wordt de beste trans-Atlantsche dataverbinding gemaakt?

Als je met Amerika telefoneert wordt je de ene keer full-duplex, de andere keer half-duplex verbonden. Je merkt dat omdat je over full-duplex heel natuurlijk met elkaar kunt spreken, terwijl bij half-duplex signaal wegvalt als je tegelijkertijd spreekt.
Tevens merk je dat signaal soms minder snel door komt dan andere keren, na gesproken te hebben duurt het dan even voor je het antwoord hoort.

Nu vraag ik mij af:
Als er vandaag de dag een nieuwe structurele trans-Atlantische verbinding moet worden gerealiseerd, welke verbinding kiest men dan?
- via een nieuwe kabel op de oceaanbodem?
- via satelliet?

En is dat dan op basis van kosten, kwantiteit of kwaliteit?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Techniek
809

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Via een glasvezel kabel. Dat is vele malen goedkoper en sneller als vbia een satelliet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+) Bedankt
Ik heb je link met veel interesse gelezen, leuk ook om te zien dat Surfnet partner is in de ANA-100G.
Weet jij misschien ook welke snelheden met satelliet kunnen worden gehaald? Veel lager of in ieder geval veel duurder begrijp ik, maar ik ben gewoon benieuwd.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
20 MB/sec wordt geleverd door het bedrijf in de nieuwe link die ik heb toegevoegd

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding