hoe werken automatische schuifdeuren?

Bij veel winkels gaan de deuren automatisch open als je in de buurt komt. Dan schuiven of draaien de deuren open. Maar hoe werkt dat mechanisme? Is dat hetzelfde als een bewegingssensor gebruikt om lampen aan te doen dus met infrarood stralen van de mensen? Of werkt het met weerkaatsing van stralen of nog iets anders? f

9 jaar geleden
in: Techniek
2K

Het beste antwoord

Vroeger waren dat PIR's Passieve infrarood sensoren, dus net zoals bij de bewegingssensor van lampen. En volgens mij is dat nog steeds zo.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
klopt als een bus "+"