wat is het verschil tussen het zuig en het pers van een opslagtank?

Welke van de twee moet je gebruiken als je dus vanaf een raffinaderij, een product die je hebt gefabriceerd, af wilt lopen naar een tank. En welke van de twee moet je gebruiken om een schip te kunnen beladen. De vraag is dus: welke van de twee gebruik je als je een product wilt in stoppen, en welke van de twee gebruik je als je een product wilt eruit halen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Techniek
2.4K

Het beste antwoord

Het zuigvat daar zuig je uit. Het persvat daar pers je je vloeistof in. In jou geval dus persvat

| z | ______ »m» _____ | p |
|____| |____|

(Z is zuig, m is motor, p is pers)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Over het algemeen zullen gassen en vloeistoffen met druk weggepompt worden.
Met zuigen kun je een onderdruk bereiken van min 1 bar. Bij pompen kun je overdrukken bereiken van 2 tot 10 bar (Dat is zelfs nog aan de lage kant).
Hoe meer drukverschil, hoe meer product. Allen poeders worden weleens gezogen naar een bepaald punt. Vooral bij giftige poeders. Tijdens het storten of onderweg kan geen lekkage ontstaan. Bij zuigen hoeft dan maar op een punt een goede stof afscheider te staan