Wat is deze metalen buis en waartoe dient dit?

staat in een bos/park.(zie foto)

Picture for question
8 jaar geleden
in: Techniek
1.9K
Ivana
8 jaar geleden
IK denk om het grondwaterpeil te meten.
jc54
8 jaar geleden
Of monsters nemen van het grondwater i.v.m eventuele vervuiling.

Het beste antwoord

Dit is een peilbuis. Het doel van de buis is om het niveau van het grondwater te meten.
Daartoe wordt een drijver aan een draad in de buis neergelaten. De lengte van de draad geeft het niveau aan nadat de drijver het water heeft bereikt.
8 jaar geleden
niko
8 jaar geleden
Dankje wel.
niko
8 jaar geleden
Dankjewel.