Hoeveel zou een Kilowatt atoom stroom mogen kosten als alle kosten in de prijs waren inbegrepen ?

Ik denk dat we kernenergie nodig hebben om de olie en gas te vervangen als ze langzaam op raken. Maar dan zal als de werkelijke prijs moeten worden berekend als we verzekering , schadevergoeding, non-profilatie, afval verwerking en alle kosten ook na het afsluiten van de radioactieve reactor meenemen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat is niet te zeggen. Er is namelijk één grote onbekende factor: wat het kost om de nucleaire afvalstoffen op te slaan. Daar zitten stoffen in die een halveringstijd hebben van 220.000 tot 17 miljoen jaar. De kosten om dat op te slaan op een veilige manier zijn niet in te schatten. Terwijl deze kosten in feite doorberekend zouden moeten worden bij elke nucleair opgewekte Watt.
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Niets. Want niemand zit te wachten op de ervenis. Eerst moet er een oplossing zijn om de rest afval op te ruimen of her gebruiken maar dumpen is geen oplossing. We moeten zuiniger aan doen met onze energie en heel hard opzoek naar schone energie en deze mag dan best wel wat kosten.