Judas had schuld bekent en riep er word een onschuldige gekruisigt.Had God toen ook genade voor hem?

Ik lees hier niets over in de brief van Judas.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
niko
10 jaar geleden
is wetenschap wel de goede categorie?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Theologie is een wetenschap
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat is een andere Judas dan degene die Jezus heeft verraden. Toegevoegd na 43 seconden:
Ik bedoel de Judas van het bijbelboek. Bronnen:
- http://nl.wikipedia.org/wiki/De_brief_van_Judas
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Voor wie het abracadabra is; er is een bijbelboek geheten "de brief van Judas" waaraan de vragensteller refereert, maar die auteur is iemand anders dan degene die Jezus heeft verraden!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het klopt dat theologie een wetenschap is, maar deze vraag lijkt mij meer religieus. Het is wat anders als gevraagd zou worden wie de brief van Judas geschreven heeft.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Of het nou theologie of wetenschap of religieus is, Je geeft geen antwoord op mijn vraag.

Het beste antwoord

god is allergoedertierend,dus vergeeft iedereen.ook judas.
10 jaar geleden
Reddie
10 jaar geleden
Helemaal mee eens. +
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als ik de bijbel leest dan is Gods genade eindeloos, zie de kruisiging van de moordenaar.de werd ook vergeving geschonken.

Andere antwoorden (2)

De auteur van het bijbelboek "de brief van Judas" waaraan je refereert is iemand anders als de Judas die Jezus heeft verraden. Daarom lees je daar niets over omdat het over twee totaal verschillende personen gaat.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat Judas wordt zwartgemaakt berust m.i. op een vertaalfout.
Neem de tekst van de Mattheus passion: "Einer soll mich verraten".
Dit wordt foutief naar het Nederlands vertaald als: "Iemand ZAL me verraden"
terwijl er staat: "Iemand MOET me verraden",
en wel om de voorspellingen uit te laten komen.
Judas was de enige die het lef had om het ook werkelijk te doen.
Dat hij later toch wroeging had is begrijpelijk.
Van vergeving is dus geen sprake. Integendeel. Hij is eerder een held.
Reddie