wie weet hoe plastic gerecycled wordt? Wij stoppen het in Den Haag braaf in de daarvoor bestemde container, maar wat gebeurt er dan?

Kan plastic ook uit restvuil gerecycled worden door de afvalverwerkers? Zo ja, hoe?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

over het algemeen word het ingenomen plastic vermalen en dan in kleine korreltjes geperst, dit voor transport en verwerking in andere producten zoals bv paaltjes langs de wegen , het afval wat in het normale huisvuil zit word samen met het andere vuil in een groot gat gestort om te verteren (iets wat plastic dus niet doet) dat is de reden dat het nu gesplitst opgahaald word