Hoe reken je met de rekenmachine machten met letters uit?

Ik heb TI-30XB Multiview van Texas Instruments en oja alvast bedankt XD

Toegevoegd na 26 minuten:
Bijv. bij de som:
2a hoge 6 X 3a hoge 7.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wiskunde
15.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een grafische rekenmachine kan niet met symbolen rekenen. Er zijn verscheidene programma's voor de pc die dat wel kunnen (Maple). De grafische rekenmachine werkt alleen met getallen, dus zodra het symbool/parameter een waarde heeft, kan die er wat mee.

Antwoorden (3)

Bedoel je bijvoorbeeld 5 tot de macht x? Dan druk je eerst op de 5 (joh?) en dan ^, dan op dat knopje met de Griekse letters de eerste lijkt op een X.
Als je x tot de macht een getal doet, bijvoorbeeld 4, doe je eerst die knop met de Griekse letters en dan ^4.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit doe je met logariths, als je bijvoorbeeld 5^a=8 (waar a de macht is) dan doe je:

alog5=log8.

a=log8/log5
a=1.292
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op een Grafische rekenmachine komt de onbekende niet in het antwoord te staan. Het antwoord op jou voorbeeld som is 6a tot de macht 13. De a is een onbekende en dat krijg je niet als antwoord.

Als je vraag eigenlijk is hoe je een VERGELIJKING oplost op je TI help ik je graag verder.