Kilowatt is kJ per seconde. BTU is 1055.05585 Joule. Je kunt kilowatt en BTU dus eigenlijk niet in elkaar omrekenen.

Als je het hebt over 1 quadriljoen BTU per seconde, is dat 1.055^24 kW.

Een quadrillion is anders dan een quadriljoen. Met een quadrillion (als ik letterlijk jouw vraag beantwoord) wordt meestal 10^15 bedoeld. In dat geval is 1 quadrillion BTU per seconde 1.055^15 kW.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb een tabel met de jaarlijkse (1995-2004) energie consumptie in de wereld. (tabel is in het engels) Maar nu staat er boven de tabel (eerst de titel en dan daaronder) "Quadrillion BTU" Kan ik dit dan überhaupt wel omrekenen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja. De meest gangbare maat is in Nederland de kWh (kilowattuur). 1 quadrillion BTU is 2.93 x 10^11 kWh.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dus als het 300 Quadrillion BTU heb, welke som moet ik dan gebruiken om het in kWh te krijgen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is dan 300 x 2.93 x 10^11 kWh = 8.79 x 10^13 kWh, oftewel 87900 miljard kWh, afgerond.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankjewel!

Andere antwoorden (1)

Aangezien 1 BTU ongeveer 1060 Joule is, kun je deze eenheid niet rechtstreeks in Watt omzetten omdat de tijdsfactor ontbreekt.
1 W = 1 J/s dus 1 BTU = 1060 Ws of 1,06 kWs.
1 quadrillion BTU komt dan overeen met 1,06 quadrillion kWs. (kilowattseconde)