Hoe bereken ik de afstand tussen twee deeltjes in nanocomposiet materiaal? Waarvan bijvoorbeeld 1 volume percent deeltjes zijn.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wiskunde

Antwoorden (1)

Je zult een aanname moeten doen. Ik neem aan dat dit hele materiaal goed gestructureerd is en dat de afstand tussen elk deeltje hetzelfde is. Als je weet hoeveel deeltjes er in een volume zitten dan kun je dit uitrekenen.

Je moet namelijk stellen dat het een kwestie is van knooppunten. Elk deeltje is een soort knooppunt. Als je de structuur hebt kun je de zaak opdelen in blokjes waarbij de je dan weer de lengte van de zijde kunt berekenen.